چرا در شیراز دختران وپسران به طرف فساد می روند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شناخت تهدیدات فرهنگی در جامعه
آشنايي با تهدیدات فرهنگی در كشور

  توجه        توجه       توجه        توجه       توجه        توجه       توجه        توجه       توجه        توجه       توجه    

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------چند سوال مهم

1- چرا دخترا و پسرا  کوچه 68  حسینیه دوانیها همیشه دنبال خراب کاری هستن؟

2- چرا دنبال درس نیستن؟

3- چرا خانوادهاشون مراقب آنها نیستند؟

4- چرا دیگران باید همش به فکر اینها باشند اما این دخترا آدم نشن؟

5- چرا در مدارس به دخترا و پسرا آموزش های درست زندگی کردن را نمی دهند؟

6- چرا به دختران و پسران یاد نمی دهند که بار کج به منزل نمی رسد؟

7- چرا خانواده ها به آنها آموزش درست نمی دهند؟

8- چرا کمبود های زندگی آنها را برطرف نمی کنند؟

9- چرا کسی خودش مسئول نظارت بر کار این بچه ها نمی دونه؟

10- چرا پیشگیری قبل از درمان انجام ندیم که بعدها با مشکل مواجه نشیم؟

11- چرا این بچه ها باید به عنوان مفسد در محله شناسایی بشن؟

12-چرا بزرگترا فکر این بچه ها که سن اونها بین 13 تا 17 سال هست نیستن؟

13- چرا فکر می کنید این بچه ها خود به خود بزرگ می شن؟

14- چرا این بچه هارو  آدم حساب نمی کنید؟

15- چرا خود این بچه ها با وجود اینکه می دونن کار اونها اشتباه هست بازم این کار ها رو ادامه میدن؟

16- چرا کوچه پارک به اسم کوچه فساد نامیده می شه؟

تمامی این سوالها و سوالهای دیگه که برای ما پیش میاد  همه تا حدودی یک جواب دارن کم کاری خانواده ها , کم کاری معلمین و مدرسین , نبود آموزش درست در مدارس , خبر نداشتن خانواده ها از کار بچه هاشون , بی توجهی اونها به بچه هاشون , ندید گرفتن بچه هاشون , ارزش قائل نشدن برای بچه هاشون , البته اگر خانواده ای از کار فرزند خودش خبر داشته باشه و به اون هیچ چیزی نگه نشون دهنده این هست که این خانواده از پایه بی بندو بار و بی ریشه است که کارهای فرزندش که یک هنجار شکنی در جامعه به حساب میاد را نا دیده می گیرد و به فرزند یا فرزندان خود هیچ چیزی نمی گه .

البته بعضی از خانواده ها هم که شکر خدا بی توجه به فرزندان خود هستند یعنی از کار اونها هیچ خبری ندارن و دنبال این نیستند که از کار اونها خبری داشته باشن که همین کار اونها باعث پیشرفت فرزندان اونها در منجلاب فساد های اخلاقی و فکری وتیره شدن زندگی فر زندان اونها در جامعه می شود .

پس بیایید بهتر و بیشتر به زندگی خود و فرزندانتان برسید و برای این زندگی ها ارزش و بها قائل بشوید تا در آینده دچار مشکل یا مشکلات اساسی نشوید.

 

 

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> 

در  این روابط اکثر اوقات پدر یا ولی دختر از موضوع اطلاع ندارند و از طرف دیگر گاهی پسر آنچنان دلباخته و علاقه مند به دختر است که به هیچ وجه راضی نیست از دوست دخترش دست بردارد .

بعد از آنکه پدر و خانواده دختر از این ارتباط و مسئله خواستگاری پسر از دخترشان اطلاع یافتند ، با کمی تحقیق و بررسی متوجه میشوند که دخترشان از روی سادگی و خوش باوری قبول کرده و پسر از نظر اخلاقی ، ایمانی و موقعیت خانوادگی در شان آنها نیست ، در نتیجه با خواستگاری مخالفت می کنند .

در نتیجه جوانی که ماه ها و روزها منتظر بود تا به وصال معشوقه اش نایل گردد ،  با شنیدن جواب رد به خاطر نداشتن ایمان قوی و فشار غریزه جنسی و توهمات و خیال های واهی تحت فشار روحی شدید قرار می گیرد و در چند لحظه جنون آنی پیدا میکند و در پی انتقام گرفتن بر می آید .

به طوری که عقل و تدبیر را از دست می دهد و بدون توجه به عواقب حرکت خود  دست به کاری می زند که پشیمانی به بار می آورد و این پشیمانی دیگر هیچ سودی ندارد .

دوستان عزیز توجه کنند که هدف از یاد اوری این نکات این است  که چون جوانان و نوجوانان مخصوصا دختران جوان، هنوز به سنی نرسیده‌اند که عاقبت برخی از کارها برایشان تجربه شده باشد، فقط همان ابتدای کار را که شیرین است می‌بینند و خدای ناکرده به دوستی با پسران نامحرم تن می‌دهند و به این ترتیب وارد دامی می‌شوند که خلاصی از آن بسیار دشوار است .

چرا که اولین مشکل آنها، مشغولیت فکرشان است و عقب افتادن تدریجی از درس . مشکل بعدی خانواده (اگر دارای خانواده مذهبی باشند)،‌ مشکل بعدی ازدواج است . آنها اگر بخواهند با همان پسری که از طریق کوچه و خیابان با او آشنا شده‌اند ازدواج کنند هیچ ضمانتی وجود ندارد که آن پسر چند دوست دختر دیگر در آستین نداشته باشد و سر بزنگاه از این دختر جدا و به آنها نپیوندد و به این ترتیب دختران زیادی را دچار داغ فراق و افسردگی و نابسامانی خانوادگی نکند ،

حتی در دانشگاه‌ها یا محیط‌های کاری نیز ارتباط نامناسب با نامحرم، غالبا باعث گرفتاری است ، زیرا چه بسا باعث ایجاد عشق‌هایی در دل دختران و پسران جوان می‌گردد که به دلائل گوناگون، هرگز به "وصل" منجر نخواهد شد و داغ آن برای همیشه به دل طرفین خواهد ماند و فکرشان را آزرده خواهد ساخت .

قرآن کریم میفرماید : رو به رو نشدن و سخن نگفتن شما مردان با زنان نامحرم ، برای پاکی دلهای شما مردان ، و دلهای زنان بهتر است . 

 

 

  

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش امدید
آخرین مطالب
پيوندها







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 39
بازدید کل : 23207
تعداد مطالب : 18
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1